Meer omzet uit je website?
Ontvang binnen 1 minuut mijn gratis e-book met handige tips en stappenplannen.

Google heeft een gave nieuwe feature vrijgegeven, Google Post. Hiermee zorg jij ervoor dat je bedrijf nog meer opvalt in de zoekresultaten. Naast dat er al relevante informatie getoond wordt over je bedrijf zoals je NAW gegevens, recensies, openingstijden en foto’s  van je bedrijf laat Google met deze update zien hoe belangrijk zij de Google Business Page vinden.

Mocht je nog geen Google Business Page hebben dan adviseer ik je om deze vandaag nog aan te maken via My Google. Je valt tenslotte veel meer op in de zoekresultaten met deze eyecatcher omdat grotendeels van het scherm gevuld wordt met jouw bedrijfsgegevens, zie voorbeeldje hieronder.

Voorbeeld post 2

Hoe werkt het precies?

Zoals hierboven aangegeven zul je wel over een Google Business Page moeten beschikken.

1. Log in bij Google Mijn Bedrijf. Klik op ‘Locatie Beheren’ voor het bedrijf waarvoor u een Google Post wilt maken.

Locatie beheren

2. Klik vervolgens in het linkermenu op ‘Berichten’

3. Het scherm ‘Een post maken’ wordt geopend. Hier kun je foto’s, tekst, evenementen en een knop toevoegen. Zie hieronder een voorbeeld post.

Voorbeeld post 3

4. Zodra je de post heb gemaakt, klik je  op Voorbeeld om een voorbeeld te zien. Als dit er goed uitziet, klik je op Publiceren in de rechterbovenhoek van het scherm. Hieronder zie je het voorbeeld in de Google Business Page. Zoals je kunt zien valt het lekker op!

Let op: Google Posts blijven ongeveer zeven dagen online en daarna komen ze te vervallen. Je moet dan dus weer nieuwe Google Post toevoegen.

Voorbeeld post 2