Dé leadgeneratietool van het moment: Apollo.io
Dat is nogal een titel. En over welke tool gaat het dan? In dit artikel gaan we verder in op dé leadgeneratie tool van het moment: Apollo.io.
Veelbelovende resultaten
Moeite met het vinden van de juiste contactpersonen binnen jouw doelgroep? Geloof ons, je bent echt niet de enige. Natuurlijk, je kunt je marketing euro’s uitgeven aan Google Ads of social media campagnes. Maar is dit wel de beste manier aangezien campagnes via Google Ads of social media steeds duurder worden en de conversies achteruit hollen? Maar waarom worden deze campagnes steeds duurder?
Wij denken dat dit komt door de toenemende concurrentie op de standaardplatformen waardoor het duurder wordt en lastiger is om je onderscheiden in het oerwoud van advertenties. Deze campagnes zijn ook vaak reactief. Je moet wachten tot jouw ideale klant een zoekopdracht uitvoert op Google of net jouw advertentie ziet op social media. Vandaag de dag kun je bijna niet zonder, echter wij vinden dat je je budget beter kunt verspreiden over meerdere kanalen en tools.
Maar wat dan? Een aantal maanden geleden kwam de tool Apollo.io op ons pad en deze hebben wij inmiddels uitgebreid getest. Het resultaat? Wij worden er erg blij van.
Wat is Apollo.io?
Apollo biedt één van de grootste prospect databases op de markt en stelt je in staat om de ideale klant te vinden voor jouw bedrijf. Je kunt potentiële leads zoeken door gebruik te maken van Apollo’s 60+ filters, persona’s en opgeslagen zoekopdrachten bouwen om de juiste mensen en bedrijven sneller te vinden, en direct actie ondernemen. Apollo biedt daarnaast ook npgeens één van de grootste databases van mobiele nummers die vandaag beschikbaar zijn op de markt.
De tool zelf een keer testen? Zeker doen!
Hoe werkt de tool?
Apollo is in een feite een e-mail tool welke gekoppeld is aan verschillende databronnen om een zo persoonlijk mogelijke campagne te bouwen. De uitgebreide en constant bijgewerkte database maakt het gemakkelijk om jouw ideale klant te vinden. Door zelf lijsten met de gewenste contactpersonen samen te stellen is het mogelijk om direct vanuit het platform gepersonaliseerde e-mails te versturen op basis van de gevonden data. Door het (bijna overdreven) te personaliseren voelt de ontvanger zich ook eerder aangesproken. Het reactiepercentage vanuit onze testcampagnes ligt soms wel boven de 40%. Dit is extreem hoog en heeft ons al tal van afspraken en nieuwe klanten opgeleverd.
Hoe komen ze aan de data?
De data is afkomstig van tientallen geverifieerde bronnen. Ze schrapen dagelijks data van honderden miljoenen websites, gebruiken algoritmen voor machinaal leren en maken dagelijks gebruik van een eigen datanetwerk van meer dan 500.000 bijdragers. Zo beschikken ze over een database met meer dan 250 miljoen contacten en 60 miljoen bedrijven. De voornaamste database die ze gebruiken is LinkedIn. Niet gek, toch?
Koppel je mail aan Apollo
Door het koppelen van je eigen e-mail mailbox aan Apollo kun je direct e-mails versturen naar jouw prospect lijst vanuit Apollo. Hoewel Gmail de voorkeurs Email Service Provider (ESP) is om het meeste uit Apollo’s functionaliteit te halen, ondersteunt Apollo veel verschillende ESP’s zoals
- Microsoft Exchange
- Office 365
- Outlook
- Yahoo!
Teams op Free en Basic plannen kunnen 1 mailbox per gebruiker koppelen. Teams in de Professional-plannen kunnen 2 mailboxen per gebruiker aansluiten. Heel handig als je meerdere accountmanagers in dienst hebt of verschillende e-mailhandtekeningen wilt gebruiken.
Integreer je CMS met Apollo
Daarnaast zijn de CRM’s zoals Salesforce en Hubspot en tools zoals Zapier en Salesloft direct te integreren in het platform om alle klantinformatie die je al hebt samen te voegen. Je kunt ook automatisch alle nieuwe klant- en bedrijfsinformatie die je verzameld -en de leads die je genereert in Apollo- direct in jouw CRM loggen. Scheelt een hoop gekopieer en geplak. Ideaal!
Wie is jouw ideale klant?
Een succesvolle verkoopstrategie begint met het identificeren van het soort bedrijf waarmee jij zaken wilt doen. Verkoop je bijvoorbeeld aan Enterprise-bedrijven of Startups? Bevinden die bedrijven zich in een specifieke branche? Bevinden ze zich in belangrijke geografische gebieden?
Die informatie helpt je bij het identificeren van jouw ideale klantprofiel(en). Door bedrijfsgegevens te analyseren, zoals bedrijfsgrootte, branche, locatie, jaaromzet en budget, kun je gemakkelijker de soorten bedrijven samenstellen. Als je eenmaal hebt bepaald hoe je ideale klant eruitziet, kun je je dit profiel gebruiken om echte bedrijven en personen te vinden die aan die kenmerken voldoen.
Waar kan ik op zoeken?
Er zijn zo’n 40 filters waar je helemaal los op kunt gaan. Hieronder de belangrijkste op een rijtje:
- Persoonlijke info: met betrekking tot de individuele contacten die je wilt targeten (bijvoorbeeld naam, titel, locatie, functiewijziging, enz.)
- Bedrijfsinfo: gerelateerd aan de specifieke segmenten waarop je zich wilt richten (bijvoorbeeld branche, aantal werknemers, omzet, bedrijfsnaam, etc.)
- Activiteit: met betrekking tot het bereik en de activiteit van jouw contacten en accounts (bijvoorbeeld volgorde, laatste activiteit, geopende e-mail, geklikte e-mail, enz.)
- Herkomst: gerelateerd aan datum en herkomst van jouw contacten en accounts (bijvoorbeeld bron, datum contact aangemaakt, CSV import, etc.)
- Overige: met betrekking tot de extra velden die niet onder een specifieke categorie vallen (bijvoorbeeld e-mailstatus/vertrouwelijkheid, Salesforce-weergave contactpersoon, bovenliggende accounts, enz.)
Het mooie is dat je je zoekopdrachten kunt opslaan, zodat je de perfecte leadlijst kan bouwen met de contactpersonen die jij wilt benaderen.
Dagelijks automatisch nieuwe leads
Hier heb je ook geen omkijken meer naar. Het is namelijk een onmogelijke taak om elke prospect te kennen die je wilt benaderen. Apollo’s eigen Persona Lookalike functionaliteit zorgt ervoor dat je dit niet hoeft te doen.
- Creëer “persona’s” gebaseerd op kenmerken die passen bij jouw kenmerken of specifieke doelgroepen die je wilt bereiken. Apollo’s algoritme zal een voorgestelde lijst van prospects creëren die je kunt toevoegen aan jouw mailsequenties.
- Geautomatiseerde regelsets kunnen ook worden ingesteld om jouw lijsten te updaten wanneer nieuwe prospects voldoen aan jouw vooraf ingestelde criteria.
Deze kunnen omvatten:
- Waarschuwingen voor functiewijzigingen
- Nieuwe functies die worden aangenomen
- Wijzigingen in interne tools/software die worden gebruik…..en nog veel meer!
Hoe zit het met de AVG?
Natuurlijk heb je rekening te houden met de AVG (of GDPR internationaal). Apollo heeft hier een zeer uitgebreide documentatie voor beschreven. Je kunt in ieder geval een aangepaste opt-out/unsubscribe link maken die Apollo automatisch toevoegt na je e-mail handtekening in elke e-mail die je verstuurt via het platform. Zo kunnen je potentiële klanten er zelf voor kiezen om zich af te melden.
Probeer Apollo zelf of plan een demo
Zoals je hebt gelezen zijn wij in ieder geval fan van de tool. Wil je het zelf ook een keer proberen? Dan kan dit gratis. Hulp nodig of wil je het een keertje zien? Wij zijn official partner van Apollo. Stuur ons gerust een berichtje en wij helpen je graag wegwijs vinden in de tool.