Hoe maak je een interne linkstructuur?

Hoe maak je een interne linkstructuur? Hoe overzichtelijker de structuur van je website is, hoe beter Google deze begrijpt.

Je kunt het zien als een piramide. De homepage staat helemaal bovenaan. Hierna komen de belangrijkste landingspagina’s zoals je producten. Onder deze producten kun je dan weer uitgebreide artikelen schrijven die verdere uitleg geven over wat het is of doet.

Het intern linken, verwijzen van artikel a in artikel b bijvoorbeeld, op je website zorgt ervoor dat zoekmachines jouw website beter en sneller kunnen “lezen”. Telkens als ik een interne link plaats versterk ik daarmee de achterliggende pagina.

Via Google Analytics check ik op welke zoekwoorden de bezoekers op mijn website zijn gekomen. Deze zoekwoorden link ik dan ook weer extra in mijn artikelen.

Hieronder zie je een voorbeeld van hoe mijn kennisbank in elkaar zit. Een heldere oplopende structuur waarbij het voor de bezoeker ook duidelijk is over welk onderwerp het gaat.

Wil jij met je website boven die van je concurrent? Vraag dan mijn gratis e-book ‘Hoger in Google – SEO Gids 2018‘ aan. Resultaat? Meer bezoekers, meer klanten, meer omzet.

E-book seo download