Ebook ‘Hoger in Google’

Intro

 De basis

Intro

Het zal je niet verbazen dat, in het huidige digitale tijdperk, de website een essentieel onderdeel van het succes van jouw organisatie is. Ga maar eens na. Wat doe jij als je van plan bent om een (grote) aankoop te doen? Juist, dan open je net zoals 80% á 90% van de Nederlands bevolking de internetbrowser en start je je zoektocht via Google.

Oké, je hebt vast al een website. Misschien zelfs wel een duur custom design met allerlei toeters en bellen. Dit is leuk en aardig maar levert dit ook business op? Hoe goed vindbaar is de website voor jouw doelgroep? Komt de website überhaupt op één van de eerste zoekpagina’s voor? Of staat je belangrijkste productpagina ergens onderaan pagina 6 waar nooit iemand komt? In de steeds verder digitaliserende wereld wordt de vindbaarheid van jouw website steeds belangrijker. Werk aan de winkel dus!

Al ruim 6 jaar houd ik mij dagelijks bezig met online marketing. Door de jaren heen heb ik vele websites gebouwd, online gedragsonderzoeken, a/b testen, verleidingstechnieken en analyses uitgevoerd waardoor ik weet hoe de websitebezoeker te werk gaat en hoe je de “koopknop” kunt prikkelen. In dit boek deel ik al mijn kennis van de afgelopen jaren.

WAT LEER JE IN DIT BOEK:

  • Basis zoekmachine optimalisatie
  • Zoekwoordonderzoek
  • Content optimalisatie
  • Technische optimalisatie
  • Lokale vindbaarheid

De basis


De term SEO staat voor “Search Engine Optimization” in gewoon Nederlands “Zoekmachine optimalisatie”. SEO is een verzameling van technieken. Deze technieken zijn gericht op het optimaliseren en verbeteren van je website of webshop voor de vindbaarheid in de zoekmachines. Zoekmachines zoals Google, Bing, Yahoo etc. kennen waarde toe aan een website of webshop. Alle technieken die ingezet worden om de waarde van je website te vergroten vallen onder SEO.

WAAROM WIL JE ALS ONDERNEMER SEO INZETTEN?

Jij wilt als ondernemer klanten werven, producten / diensten verkopen en informatie verzamelen. Hiervoor heb je bezoekers op je website nodig. Wat doet een bezoeker voordat hij op je website komt? Juist: googelen! Er wordt gekeken en vergeleken welke aanbieders het beste aan een zoekvraag voldoen.

Vervolgens klikt de bezoeker op één of meer van de getoonde resultaten om door te gaan naar de website. Hoe zit het met deze getoonde resultaten in de zoekmachines? De resultaten die worden weergegeven in Google zijn te verdelen in twee onderdelen: een betaalde advertentie (SEA) en een organische positie (SEO).

 

Het hele e-book lezen?