Online Marketing Kennisbank

Op zoek naar een online marketing weetje? Zoek het hieronder. 

Hoe gebruik je header tags voor SEO?

Header tags voor SEO gebruik zijn een formele manier om belangrijke delen van een webpagina aan te geven. Zoekmachines gebruiken deze headers als indicatie waar de pagina over gaat.

Lees verder

Hoe maak je een inhoudsopgave op je website?

Net zoals bij een boek is het bij grote online blogs en artikelen prettig als er een inhoudsopgave is opgenomen. De bezoeker heeft hiermee in één oogopslag een goed beeld over de onderwerpen.

Lees verder

Hoe maak je een interne linkstructuur?

Hoe overzichtelijker de structuur van je website is, hoe beter Google deze begrijpt.

Je kunt het zien als een piramide. De homepage staat helemaal bovenaan. Hierna komen de belangrijkste landingspagina’s zoals je producten. Onder deze producten kun je dan weer uitgebreide artikelen schrijven die verdere uitleg geven over wat het is of doet.

Lees verder

Hoe verlaag je het bouncepercentage?

Wat is een bouncepercentage of bouncerate? Dit is het percentage van het aantal bezoekers dat direct je website weer verlaat zonder een andere pagina van je website te bezoeken dan waar ze op zijn binnengekomen.

Lees verder

Wat is AMP?

AMP staat voor Accelerated Mobile Pages en is een project van Google.

Google stuurt steeds meer op het verbeteren van de gebruikerservaringen voor mobiele gebruikers. Om deze reden hebben ze het project AMP in het leven geroepen.

Lees verder

Wat is Crawl Budget?

Het Crawl budget staat voor het aantal keer per periode dat jouw websitepagina’s worden geïndexeerd door Google. Dit wordt uitgevoerd door een robot die vervolgens alle data van jouw website opslaat in een index. Je kunt zelf weinig invloed uitoefenen op de hoogte van het crawl budget omdat dit externe factoren zijn, namelijk de autoriteit van je website.

Lees verder

Wat is een ALT-Tag

Een alt-tag is een omschrijving van een afbeelding. Met deze alt-tag laat je Google weten waar deze afbeelding mee te maken heeft. Google kan tenslotte geen afbeeldingen lezen, maar deze tekst dus wel. Daarom is het van belang dat je bij elke afbeelding deze alt-tag vastlegt.

Lees verder

Wat is een Canonical tag

Met de canonical tag wordt duplicate content voorkomen. Indien een URL via meerdere varianten bereikbaar is, kan het voorkomen dat pagina’s dubbel worden geïndexeerd waardoor zoekmachines in de war kunnen raken welke variant nou de juiste versie is.

Lees verder

Wat is een goede pagina beschrijving?

In de omschrijving, of ook wel meta description genoemd, geef je een omschrijving op die aansluit bij de landingspagina. Wat kan de bezoeker verwachten? Dit is een extra mogelijkheid om op te vallen tussen de zoekresultaten.

Lees verder

Wat is een goede pagina titel?

Stel je voor dat je 20 verschillende artikelen hebt geschreven, maar ze allemaal dezelfde exacte titel hebt gegeven. Hoe zou iemand begrijpen dat het om verschillende artikelen gaat?

Lees verder

Wat is een goede URL?

De URL moet beschrijvend en zinvol zijn. Vermijd rare cijfers en karakters De lengte van de URL kun je het beste 3 tot 5 woorden lang houden. Voor de URL structuur wordt het gebruik van underscore ‘_’ als scheidingsteken niet aanbevolen. Gebruik hiervoor dus altijd het ‘-‘symbool.

Lees verder

Wat is een robots.txt?

Met de robots.txt geef je aan welke pagina’s door de Google-robot mogen worden gevolgd of juist niet. Met de Disallow: /voorbeeldmap/  tag kunnen categorieën, tags, parameters of enkele pagina’s worden uitgesloten.

Lees verder

Wat is een Sitemap?

Een Xml-sitemap is een bestand dat speciaal gemaakt is voor de zoekmachines en alleen gebruikt wordt door de zoekmachines. Je geeft hierin alle belangrijke pagina’s en categorieën op de website aan. Voordeel hiervan is dat zoekmachines sneller nieuwe pagina’s kunnen ontdekken en indexeren.

Lees verder

Wat is een SSL certificaat?

Heeft jouw website een SSL certificaat? Dit betekent dat jouw website-URL begint met HTTPS: // www in plaats van HTTP: // www. Heel eenvoudig: als je naar een website zonder SSL gaat, krijg je steeds vaker een bericht in de zoekbalk met de melding ‘niet beveiligd’. 

Lees verder

Wat is keyword stuffing?

Waar je in het verleden nog beloond werd met het zo vaak mogelijk noemen van een zoekwoord in je teksten is dat vandaag de dag allang niet meer het geval. Sterker nog Google zou je hierdoor lager kunnen ranken omdat het gezien wordt als spam. Stop hier dus meteen mee.

Lees verder

Wat zijn backlinks?

 Je weet waarschijnlijk wel wat interne link zijn op je website. Deze kun je natuurlijk gemakkelijk zelf maken. Bij backlinks is dit een ander verhaal.

Lees verder

Wat zijn long tail keywords?

Long tail keywords vergroten de kans op conversie! Het zoeklandschap is drastisch aan het veranderen. Waar er vroeger aan één zoekwoord genoeg was voor relevante resultaten worden nu steeds meer specifiekere zoekopdrachten gebruikt. Ook wel long tail keywords genoemd.

Lees verder

Wat is Affiliate Marketing?

Er zijn vele manieren om geld te verdienen op het internet. Hieronder zal ik Affiliatie Marketing verder uitlichten. Dit is één van de makkelijkste manieren om geld te verdienen zonder dat je een eigen product hebt.

Lees verder

Wat is Google AdWords?

Google AdWords is het adverteer platform van Google. Met Google AdWords kun je gerichte advertenties aan jouw doelgroep te laten zien. Dit zijn wel betaalde advertenties.

Lees verder

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is gratis software van Google welke je kunt gebruiken om vrijwel alle activiteiten naar, op en van jouw website te meten en inzichtelijk te maken.

Lees verder

Wat is Google Rankbrain?

Google Rankbrain is onderdeel van het zelflerend vermogen waar Google gebruik van maakt om het algoritme te bepalen. Rankbrain is een belangrijke factor bij het samenstellen van zoekresultaten.

Lees verder

Wat is Voice Search?

Voice search geeft je de mogelijkheden om de zoekmachine door middel van gesproken woorden naar je zoekopdracht te laten zoeken. Het is een belangrijke ontwikkeling om zeker rekening mee te houden in je SEO strategie.

Lees verder

Wat zijn Featured Snippets?

Google heeft zijn status als de grootste en meest gebruikte zoekmachine voor een groot gedeelte te danken aan klantvriendelijkheid. De zoekmachine doet er alles aan om de zoekende gebruiker binnen een zeer kort tijdsbestek tevreden te stellen met relevante informatie die aansluit op de zoekvraag. 

Lees verder

Welke cookies gebruikt mijn website?

Bekijk welke cookies door een site worden ingesteld. Van first-party tot third-party. Bekijk voor elke cookie waar elke cookie voor bedoeld is.

Lees verder


GRATIS E-BOOK 'HOGER IN GOOGLE'

Na afloop weet jij de beste tips om beter te scoren in Google. Resultaat? Meer bezoekers, omzet en klanten!

Ontvang het e-book in 1 minuut in je mailbox!
Klik hier voor het e-book
close-link